måndag 11 juni 2012

Jag och Hardy...

...drog oss iväg på söndagseftermiddagen till Skinnskatteberg och närmare bestämt Riddarhyttan för härligt fiske. Åkte ifrån Eskilstuna - spöregn + åska, kom till Skinnskatteberg - sol! Åkte förbi två av sjöarna och stannade vid den tredje, häpen blev jag när det inte var en kotte (läs människa) runt någon av vattnen. Aja mer fisk åt mig?! Testade två bryggor men fisken är självklart på andra sidan. Så jag gick med Hardy i handen till en tredje brygga. Kastade upp en boobie i ett träd och kände hoppet svika... Nästan inga vak alls. Fisken verkade inte vara sugna på sjunkflugor heller... Då hör jag ett plask bakom ryggen och hoppet återvänder. Nu, nu måste de ha vaknat?

Två tappade regnbågar och tre fångade abborrar senare förstod jag att fisken gillade att ligga på botten av sjön och trycka just denna dagen... Jag och Hardy har njutit av en strålande fin kväll och snart har jag Hardy i min hand igen och kastar ut en smaskig fluga!

/Cissi





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar